LKQ Foster Auto Parts 97266

Junk Yard
3.3
star iconstar iconstar iconstar iconstar icon
(30)
Phone:
+1 800-264-7560
Location:
USA, Oregon, Multnomah, Portland
Address:
10355 Se Foster Rd, Portland, OR (Zipcode: 97266)
Check map
LKQ Foster Auto Parts01
LKQ Foster Auto Parts01
LKQ Foster Auto Parts02
LKQ Foster Auto Parts03
LKQ Foster Auto Parts04
LKQ Foster Auto Parts05
LKQ Foster Auto Parts06
LKQ Foster Auto Parts07
LKQ Foster Auto Parts08
LKQ Foster Auto Parts09
LKQ Foster Auto Parts010
LKQ Foster Auto Parts011
LKQ Foster Auto Parts012
LKQ Foster Auto Parts013
LKQ Foster Auto Parts014
LKQ Foster Auto Parts015
LKQ Foster Auto Parts016
LKQ Foster Auto Parts017
LKQ Foster Auto Parts018
LKQ Foster Auto Parts019
LKQ Foster Auto Parts020
LKQ Foster Auto Parts021
LKQ Foster Auto Parts022
LKQ Foster Auto Parts023
LKQ Foster Auto Parts024

Looking for a treasure trove of replacement parts to have your junk car back and running? Situated in Portland (Oregon), LKQ Foster Auto Parts prides in providing its customers with first-grade, inexpensive car replacement parts. It can also buy your wrecked auto and pay you handsomely. Worried about towing? Don’t give it a thought then. It'll pick up your vehicle at no charge. You might be able to contact the junk yard via the email address or phone number +1 800-264-7560 on this page. Obtain an obligation-free, mouth-watering offer on the car’s estimated value and arrange a pickup instantly!

LKQ Foster Auto Parts JunkYard Reviews

3.3 stars based on 30 reviews
  • N
    Nhan “Proximus” Nguyen
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    >Tries to buy a replacement OEM wheel for my dad's car via phone >Sent verifcation photos and was told it would be ready to be picked up tomorrow >Tries to pick up wheels the next day and find out it wasn't the wheel they promised, instead it was a donut. >Filed a complaint with the rep that sold me the sale and was told it was a mistake, promised the next one will be correct. >Follows up a few later after promised again that this time would be the correct order. >FINDS OUT IT'S THE SAME DONUT WHEEL >Rep tells me it was their fault, and not the parts guys. They had selected THE WRONG BOX WHEN PLACING THE ORDER >Third promise that the inconvenience would be compensated and the actual wheel would be shipped to my house for free from Cali, where they have them in inventory, but it would cost more than the original price (because original price was for the donut) >See that there are a few sets of the wheels im looking for in other Oregon location. Why the hell are you shipping from Cali? Nevertheless, still cheaper than ebay, so I agreed. >Ghosted for 2 days just to finally have them reach me back and tell me that THEY HAVE NON INSTOCK

  • A
    Adam George
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    The employees were very informative and helpful except for the short guy ... he kept flirting with all the men that came in and offering to manually 🖐 helped them

  • J
    Jose Lopez
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    On October 19th 2023 & ordered a window for my vehicle. The representative explains that this part wil be able to pick up the next day. It took me 49 minutes to get to this confusing and terrible directions to the will call area. On top of the lousy directions and especially going to the wearhouse to been told that the part is not there. So a couple of days later I called to make sure it was there the part they told me that I had to wait couple of days to pick it up. Unacceptable! I wouldn't of been able to pick it up until a couple of days? Seriously what kind of business is this? This place needs a reevaluation and serious improvements. Especially wasting the customers time,gas, and getting the misinformation.. I will not recommend anyone to this place. So after a couple of days I called which was morning and talked to a representative she was interrupting me before I finished and I asked why this was happening it seems the only thing that expresses is her apologies & I expressed my concerns which I said"please that doesn't compensate me for my time gas and bad experiences." I asked for some kind of compensation and she said that the only thing she could do is give me a refund? Wow !!Sons of well I'm not going to say it. You guys are the worst part center ever. The first time I even showed up the representative in the other side of the window wasn't even ready to help because he had to start his computer up. Why the heck do you say hi how can I help you if you are not ready? Seriously what is it going to take for you guys to improve your customer service and experiences? Please I don't want to read a response from whomever for apologizing for my experiences ... SOMEONE NEEDS TO HOLD THEMSELVES ACCOUNTABLE FOR THE WAY THIS PLACE OF BUSINESS IS RUNNING. Update I got my part and thank God it was the right one. But I will still be not recommending anyone to this location or business. It's the back of the other side even though this project would of been done supposedly the date after I ordered my part but obviously it was not even close. Get your team together and stop devaluing the customers time.

  • A
    Alex S
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    Needed to find a new seat for my Tundra. Called and spoke with Jalyssa a few moments ago. She asked me a few questions and had my seat on its way from California within 5 minutes, and a great price, 85 bucks. She also said that she would call and email me once the seat is ready to be picked up. This was the most pleasant experience that I have had on the phone in quite some time. I will definetely be calling you guys again; You rock Jalyssa!

  • r
    rony attar
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    Core charging scammers, core charges on EVERYTHING small and large parts, just so customers wont bother returning parts for a few bucks. So LKQ at the end of the year has millions? Fantastic scheme!

  • B
    Belladonna Atropa
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    I called nine times over the span of 30 minutes. Each time someone would answer and then hang up on me. Hard to sell parts of you won't answer the phone.

  • M
    Matt Horak
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    You can get your parts for a ¼ of the cost and, don't forget to bring your own tools they have a few low prices, and BOGO I could shop for hours.

  • J
    Jarrett May
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    Had a negative experience years ago and swore I’d never go back… But I did anyways. Purchased an engine from them and was VERY clear that I needed a complete motor and listed the items I needed. I was assured I would get them. I live an hour away and work the week so I had to send my wife to pick the engine up. Sure enough, when I got it it was STRIPPED. They even went so far as to pull the plugs and coil packs. I was told anything I needed (that I stated I needed) was extra. Oh well, screw me twice. Sales representative and dock crew were at least professional and friendly *edit* company reached out and refunded a portion of the motor to help defray the costs of the replacement parts updated to 4 stars.

  • M
    Mike Wagar
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    I called to order a part for my SUV. They said they had one and the price was reasonable even with shipping. I received it a few days later and it was the tail light instead of the backup light. They are completely separate from one another, not sure how you confuse them. I was working with Jackie. She was very nice when she would answer the phone. Which was not very often. After numerous calls she initiated UPS to come pick up the part to return it, but did not tell me that she did. All I wanted was the return shipping label. I could stick it on and drop it at UPS myself. I gave my email address numerous time and never received a single email. I also talked to Mike once and. Ever received a call or email from him either. Overall very poor customer service. I won't try again.

  • T
    Topher
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    Very negative experience. Volvo Needed window for a car show was told by Theresa it was in stock, available next day late afternoon at the latest, then Theresa called and said it wasn't available until Monday (short handled). I received a call Monday morning it was ready. Drive 45 mins and what was waiting for me was the complete wrong one. Called Theresa back to let her now and ask why or how this happen. She hung up on me. Took NO responsibility. If you can avoid lkq please do. Worst company in Portland. I also have it received my refund.

  • K
    K Hopkins
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    How it works: you order the parts from the 800 call center and the warehouse on Cameron pulls it, which may take up to 6 hours or next bus. day. Customer service was polite to me, both call center and warehouse, but the part that was pulled did not match the system description. They tried to resolve this but did not have another matching part. I had to do the follow up calls, thus the 3 stars and not 4. Other customers picking up parts seemed satisfied and the parts looked to be well packed and good quality.

  • A
    Ahmad Mohammed
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    After seeing a part on Carparts listed for $135 (which is about the price of the new part), I asked him if he can give me a better price. He said “that’s the best I can do” which he says every time. I said but that’s literally the posted price, and he hung up on my face. The employees here need to understand that they are selling used parts off salvage vehicles which they mark up as brand new parts, there’s always room for negotiation in the car industry. Not to mention their horrible customer service, surprised they’re still open.

  • W
    Weston Sanaee
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    UPDATE: My service manager found a new rep and things have been going great ever since. My mechanic shop received a quote for a low mileage used engine. We asked multiple times if the quote included core charge. They said yes. Engine showed up and the bill says additional $275 more than we were quoted. Called our rep who rudely said "what do you want me to do about it?". Delivery driver was rude as well. No one seemed to care about making the situation right or even apologize so we told the driver to keep the motor. We talked with a manager who didn't seem to care either. They still owe us a $275 from a core they received March 10th and we cannot get anyone to take care of us. Fortunately there are plenty of other wrecking yards to get parts from so we simply won't be doing business with them anymore.

  • P
    Paul Root
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    They've always been very helpful and have delivered good parts and mostly on time to my shop. Sometimes I have to followup on a part but the mistakes have all been minor. Also, they are very clear about what they do and what they don't warranty. For example, on a used engine they don't typically warranty labor. For parts compatibility it is up to the purchaser to inspect and verify compatibility prior to signing for it. My driver makes that clear to me.

  • O
    Orlando Alvarez
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    Awful customer service, NEVER COMING BACK! they messed up the shipping address the first time, I was lucky I checked the receipt before they shipped it to the shop I was repairing my car. I paid cash for my part and when arrived to the shop they wanted to collect payment from them as well and obviously they send it back. It was really important to fix my car and now there’s another day delay (hopefully) thanks to their incompetence. I don’t really know how can you maintain a business this way. I would never come back, you’d do the same if you’re smart. Update: They never sent the part again. If you want to deal with the worst business in Portland please be my guess, but this guys are the worst. They don’t even know where the part is now. Can you believe that! They got to be kidding! Update: 3 days after and after many calls and back and forth they FINALLY delivered the part. SERIOUSLY AWFUL SERVICE. Avoid the headache and never deal with LKQ. You can thank me later.

  • A
    Alreata Lucky
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    I ordered a part that was to arrive on Thursday, I waited Thursday and Friday. Finally called on Monday and was told the part was in but Sarah was out of the office so no one else could let me know my part was in. So I sat Thursday, Friday, Saturday and Sunday with no car because no one else could let me know the part was here. Not very good business as far as I'm concerned!

  • M
    Maxim Cazac
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    Apperantly they made a new policy, and this policy didn’t allow me to take my parts which was not too nice because it took me over an hour to get there, and when I got to the place they said that my card has to match the account name, but if I payed cash I could get my parts, I didn’t have any cash on me and also the account is on my name so I completely don’t understand why they wouldn’t give me the part if they can verify that it’s me, also when I called them to pick up the parts, they didn’t say anything about the new policy and I ordered the parts when the policy was already made. Also waited a long time to get my phone answered, and when they finally picked up they always ask,”can you please hold for a minute” and then I stay there for like 10 more minutes🙁

  • S
    Stu
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    Sold me a torn up transmission. Have to drive the 1.5 hours back there to replace it. Metal filings and pieces of gear surface down in the pan. Very dirty inside. The warranty is not enough. What about all of my wasted time back and forth? Instead of warranty, how about getting it right the first time? Will never use them again.

  • A
    Alan Bade
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    LKQ Foster is a Premier parts supplier, every time we order a part it is the right one and in great shape. Ordered a transmission just last week and it worked perfectly upon installing it. The price was much less than other wrecking yards and it was delivered within a day. This is great because we are in Washington nearly 200 miles away. Nothing but good praise for this company

  • E
    Enrique Fuller
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    Would not recommend. Was quoted two different prices for parts, was told to go in stores instead of purchasing over the phone, and the representative purposely lied to me about the store hours, knowing it was closed. I even pleaded that it was as well, but she assured me it didn’t close until 6. Drove all the way there just to be confirmed that it was closed at 5. Once I tried to call back, the call went straight to voicemail telling me they are closed as well. Edit: After calling back today, I was quoted for an even more expensive price, again. So I decided to order through another company that charged almost $50 less. There are way better options.

  • I
    Ian Grall
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    Purchased a pair of axles for my Jeep. They were able to find a pair that fit my needs and shipped them from other locations quite quickly. Their service was excellent and they were happy to help source parts and answer questions.

  • j
    jerry reardon
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    Great place to find sticks of chewing gum, loose change, individual French fries. And if that's not enough, lots of cars, trucks and SUVs etc. Waiting for you to extract the parts for your vehicle at the lowest price possible. Terribly sorry, I meant to review the automotive wrecking yard next door, I don't know how that happened, but I'm a regular customer of LKQ Who have the best quality professional grade automotive paints and coating products for below retail prices and staff that really know what they are selling, and happy to answer any questions novices like myself may have, without the hey you're not a pro vibe that happens at other places. I am sure the same goes for their parts department too,

  • T
    Ted Roe
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    I cannot recommend this place. Total nightmare! I purchased two used rims and paid for them and they were having them shipped directly to my house. When UPS arrived, UPS informed me that they were sent COD (Cash on delivery). I called LKQ and they told me that if I wanted them I would have to pay for them again and then they could reimburse me. Honestly, this sounded like a scam. They told me that they would look into it and I never got a call back. Several weeks later I demanded to speak with the manager who resolved the issue, but it should not have taken this long or required this much work to get something I already paid for. Horrible experience here and I will not be using them again and I advise others not to use them.

  • R
    Rhonda Tryon
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    Jackie was patient and asked the right questions to help me with we needed. Picked up the rim the next day as it was in Seattle. Super friendly and kind. She knew what she was doing and asked the right questions. Will comeback again for all her help and knowledge.

  • B
    Brett Carrere
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    If you ever want to feel really insignificant, I'd suggest standing at the counter here like a normal paying customer. It's like they go out of their way to ignore you. Their computer guy who claims he has little to no knowledge of parts was by far the most helpful and friendly person there, even though he couldn't help us. No one available to give prices or even sell the desired parts if they could. If I could give negative stars I would.

  • M
    Mary Trichos
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    These people... I called them to pick up and recycle my car. We agreed on a price. I was to sign over my title to the driver and they would mail me my check. Supposedly, after picking up my car and title on Friday, the check would be cut and mailed on Monday. Didn't happen. I called, they gave me a fake check number, then told me it had already been mailed. Never came. I called again. This time I told them I was coming in the morning and I was going to stand there until they cut me a check. Of course, this brought out hostility from Jenn the title girl I worked with on this and she was obviously very rude and rolled her eyes at me because "we are a legitimate business and we wouldn't just not pay you." So the bookkeeper confirmed that the fake check had not been cashed then cut me a check. And guess what? I was told I couldn't cash it until the next day. Also, two weeks later and the check they supposedly mailed never came. Liars. They had no intention of paying me, that was clear.

  • M
    Michael King
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    As soon as I got off work I went straight to portland from long beach and was doing good until I had to go through 4 wrecks in portland. Called them an hour before closing because instead of 30 min early I was now going to be literally 1 min late. They were rude and even laughed at us when we was there at 5:01pm said better luck next time. It was already paid for and they had plenty of time to have what little paper work needed to sign to have been ready. Would have took a few min of their time. After talking to other people they have a bad reputation in portland for being rude and unprofessional. Will never use this branch again and made me think twice before using any law ever again.

  • E
    EJ K
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    I very unexpectedly had to give up my car (wasn't worth fixing) and it was suggested I call LKQ Foster Auto Parts to come pick up my car/buy from me. I had called 3 places prior and LKQ gave me $100 more than the others quoted. The people on the phone were friendly and walked me through the whole process (including leaving my car for a pick up the next day--and doing it in a way I felt good/safe about it). They called to confirm when the car had been picked up (by my request), and called again to let me know that my check was ready to be picked up (for the amount quoted on the phone) with exchange of the title. Today I brought the title in and was in and out in about 5-10 minutes with my check in my hands. Again, nothing but friendly customer service.

  • S
    Stephen Zink
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    I purchased a transmission for my customer from LKQ. I paid for the item and shipping. My tax was removed since I am a re seller, and also a core was not charged. I was more than happy to buy this. The day before scheduled arrival I put my customers car on a lift and removed his Transmission. On the day of arrival LKQ let me know my shipment was lost and I needed to wait 5-15 days for it to be tracked down or accept a refund. At this time I tracked down another in Houston a 8 hour round trip drive from my business. I needed this right away so I left the next morning to buy it. First off upon arrival it was not ready, and I had to wait a couple hours for it. Second I was charged a core, and third I was charged sales tax. LKQ had no way to match the same sales term of the lost item. Also upon asking to be compensated for my cost of retrieving a Transmission from the same company ASAP I was flat out denied.

  • i
    intrepid 3167
    star iconstar iconstar iconstar iconstar icon

    Poor customer service So yesterday afternoon i called in and spoke with a very nice young lady who tried to help me find a part. She said she would pass the info she got from me on to the people in the yard and someone would get back to me and let me know if they found the part i was looking for, no one called me back. Today i drove the hour and fifteen minutes to their yard only to have the women behind the new & used parts counter (who i apparently disturbed, quietly waiting for her to get off the phone) to tell me that the part (while having the manufacture name, part number, and description) i wanted wasn't called by the name i was give her, and there was no such part. After nicely telling her the part name, where it was located at in the vehicle, the compatible vehicles, and how to check if the part is good or bad. That's when she told me that they did not have any of the vehicles i was looking for in their yard. then she got back to her phone call.

Nearby JunkYards

Location & Hours

Current Hours

  • Close time icon
    Wed: Closed
  • Thur: Closed
  • Fri: Closed
  • Sat: Closed
  • Sun: Closed
  • Mon: Closed
  • Tues: Closed

FAQs

  • 1. What Is the Contact Information of LKQ Foster Auto Parts?

    You may contact them by calling this phone number +1 800-264-7560. In addition, you can search for their website to find email contact info.

  • 2. How Can I Find the Location of LKQ Foster Auto Parts?

    LKQ Foster Auto Parts is at 10355 Se Foster Rd, Portland, OR (Zipcode: 97266). Use the map above to discover the best way to get there.

  • 3. How Do Others Think About LKQ Foster Auto Parts?

    You can check out one of the featured comments on this salvage yard below.
    “>Tries to buy a replacement OEM wheel for my dad's car via phone >Sent verifcation photos and was told it would be ready to be picked up tomorrow >Tries to pick up wheels the next day and find out it wasn't the wheel they promised, instead it was a donut. >Filed a complaint with the rep that sold me the sale and was told it was a mistake, promised the next one will be correct. >Follows up a few later after promised again that this time would be the correct order. >FINDS OUT IT'S THE SAME DONUT WHEEL >Rep tells me it was their fault, and not the parts guys. They had selected THE WRONG BOX WHEN PLACING THE ORDER >Third promise that the inconvenience would be compensated and the actual wheel would be shipped to my house for free from Cali, where they have them in inventory, but it would cost more than the original price (because original price was for the donut) >See that there are a few sets of the wheels im looking for in other Oregon location. Why the hell are you shipping from Cali? Nevertheless, still cheaper than ebay, so I agreed. >Ghosted for 2 days just to finally have them reach me back and tell me that THEY HAVE NON INSTOCK”

  • 4. What Sort of Services Can I Find in LKQ Foster Auto Parts?

    LKQ Foster Auto Parts offers vehicle removal services, where you can get rid of your junk car. If you want to evaluate their services in comparison to those of other salvage yards, you may do so on this website.